Kita telah bincangkan tentang tulang belakang kita yang menyimpan 1001 rahsia seseorang individu. Setiap herbalis perlu menguasai ilmu Pembetulan Tulang Belakang untuk memastikan kesan ubatan herba yang diamalkan boleh memberi manafaat di tahap optimum. Di dalam herba Perubatan Jawi untuk penjagaan tulang belakang sangat banyak dibekalkan dengan ubatan herba yang terbukti berkesan seperti Kapsul Radix, Kopi Radix, Shark Chartilage, Madu Radix dan pelbagai lagi ubatan yang telah di persiapkan dalam bentuk kapsul. Kapsul herba Tuju Angin juga baik untuk penjagaan tulang kita.


Ramai dikalangan kita yang mengadu sakit di bahagian belakang badan,pinggang disebabkan kerana cara kita mengelolakan pergerakan badan kita (Body movement). Pergerakan sewenang-wenangnya sangat memberi kesan kepada tulang kita. Ia akan menyebabkan dislokasi sehingga menimbulkan rasa sengal/nyeri di badan. Jika ia dibiarkan berlarutan boleh menyebabkan gangguan yang lebih teruk kepada tulang.

Fahami bahasa tubuh agar kesihatan kita sentiasa di tahap optimum. InsyaALLAH,juga jangan lupa untuk bersyukur di atas nikmat sihat yang ALLAH berikan kepada kita. Amin