Ready to Drink Asam Jawa adalah produk terbaru yang dikeluarkan oleh HPA. Pasti minuman ini telah memberi satu lagi alternatif kepada anda untuk menikmati minuman sejuk yang sedia untuk diminum. Jom kita lihat kelebihan minuman kegemaran kita.

Nama saintifik bagi herba ini adalah Tamarindus indica daripada keluarga Fabaceae. Jus herba ini berfungsi untuk menyejukkan badan sehingga sangat baik untuk pengidap demam. Herba ini juga sangat membantu dalam memperbaiki sistem penghadaman.
Teras batang pokok ini digunakan sebagai ramuan bagi mengubati masalah hati, hilang selera makan, dan sembelit. Buah asam jawa bersifat anti peradangan yang digunakan untuk merawat barah gusi, rawatan penyakit seperti sakit kerongkong, batuk, lemah badan, sembelit dan juga peradangan payudara.
Bagi kaedah perawatan untuk peradangan gusi, metod yang digunakan adalah melalui balancing atau pengimbangan panas dan sejuk. Buah asam jawa ini yang bersifat sejuk/dingin ini di campur dengan kapur makan yang bersifat panas kemudian sapu di tempat peradangan. Bi iznillah penyakit dapat disembuhkan.